Tuesday, December 27, 2011

An Untold Story of Puncak Alam: Chapter 1 - Kick Start !


Ya, subjek sama, tapi tukang cerita yg berbeza...tiada kaitan dgn cerita si tukang cerita sahabatku Saiful Zamir, ini adalah dari sisi pandanganku..

Apa yg misteri & kisah disebalik Puncak Alam?
Ok ni pengenalannya, dari sudut kaca mata aku yg kurang tahan silau ni, Puncak Alam merupakan kejiranan yg sangat sunyi, bunyi cengkerik mahupun bunyi katak sekalipun akan kedengaran jelas pabila malam menjelma.

Penghuninya kebanyakan warga emas yg rata-rata sudah pencen.  Jiran pula adalah sgt berbeza perangainya dari tempat yg aku huni sekarang ini, kebanyakannya suka berdiam diri dan tidak menegur.

Budak sekolah pula bermotor ke sekolah, untung lah budak sekolah zaman sekarang, manja tidak berjalan kaki dan berbasikal ke sekolah, disorongkan pula dgn motosikal..efeknya? lambakan mat rempit di depan Petronas dan juga di Fasa 4.. Penunggang motosikal di sini serupa dgn di Meru, tidak berhelmet malahan berpacakan dan beradu jentera jua...

Tempat tumpuan pelajar pula berkisar di Medan/Benteng dan Ali Rojak.  Ali Rojak pada sebelah petang dan Medan di sebelah malam, tempat bergosip dan bersantap bersama rakan-rakan.

Tapi setiap yg cacat ada cantiknya, terutama keindahan di Bukit Batu Fasa 1 dan sekelilingnya yg majoritinya penuh tumbuhan hijau. Sungguh mengasyikkan, keindahan ciptaan Allah SWT yg Maha Esa.

p/s: Nantikan Chapter 2: Karektor dan Wajah-wajah Puncak





4 comments:

  1. Pernah dtg kursus di P.Alam...

    Menetap di Rafflesia...
    Suka...
    Kena dgn jiwa...
    Utk study, tenang. Tp bagi yg gemar berjalan, malang. =D

    ReplyDelete
  2. @nurhaniszamshah
    hehe yup bdk puncak :)

    ReplyDelete
  3. @Syara Mohammad
    ohh mmg best dok dlm..tenang je, sejuk..seronok..hehe

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...