Friday, August 12, 2011

Sekadar Ingatan & Untuk Renungan Bersama

Source: Google.com



Assalamualaikum
Sudah bersahur bukan? alhamdulillah, kt dimurahkn rezeki, dpt bersahur utk puasa hari ke 12 ni.

Sekadar untuk ingatan & renungan bersama, makan la ketika lapar dan berhentilah sebelum kenyang. Tapi utk bulan puasa ni, leh apply time bersahur dgn berbuka jela, jgn la bantai mkn tengahari lak,hehe.

Satu je la, time beli juadah berbuka tu jgn la beli byk2, jgn tipu la...beli la byk2, confirm smpi sahur still ad baki lg kn? btol x?hehe

Ingatlah org yg dilanda kebuluran, skit pn x mkn..kt yg alhamdulillah agak senang ni jgn la membazir, tu je la yg sy nk ingatkn.  Last thing, buang la mode ULAR SAWA selepas sahur & bbuka, haha.


p/s: syukur alhamdulillah kerana dikurniakan rezeki Allah SWT


14 comments:

  1. gua sahur makan sikit je, sebab tak sempat.

    ReplyDelete
  2. @Bob Merley
    haha..sahur time2 dh nk azan ke ape?

    ReplyDelete
  3. Blogwalkinggggggggg. Hee. keep in touch :)

    ReplyDelete
  4. nice entri ! :) kadang kadang kita terlalu boros sampai lupa orang yang tak makan sehari tu .

    ReplyDelete
  5. @Addin
    thanks addin, btw sama2 la blaja mengurangkn blanja ketika g bazar ye?hehe :)

    ReplyDelete
  6. Alahai, sebak aku tengok budak tuu.. bila tengok budak tu, aku tetiba rasa nak belajaq rajin2 sebab nak jadi kaya.. bila dah jadi kaya, bolehla aku bantu ramai orang susah.. HUHU


    MySuaraBlog: Bible Di Link Blog Anda

    ReplyDelete
  7. ya Allah rase cm nk mnngis je tgk budak 2 mkan mcm tu :'(

    ReplyDelete
  8. sedihnya tgk gmbr tue.. hurm..

    betul lah. beli mcm hbs. tp xhbs pun mkn..

    ReplyDelete
  9. @ZWAN SABRI
    kesusahan mengajar kt erti penghargaan kn? dh senang jgn lupa diri & keluarga, tu je :)

    ReplyDelete
  10. @Nana Liyana
    buat renungan je..jgn nanges2, pasni kalau gi bazar ke ape jgn membazir, tu je..hehe :)

    ReplyDelete
  11. @Izfanora
    kan? beli mcm x mkn sebulan, apa ad dpn mata semua angkut..beli, pastu x abes..hehe

    ReplyDelete
  12. Berzakatlah demi anak kecil tu... Mohon share gambar tu...

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...