Tuesday, December 21, 2010

hiking








Salam to all viewer
Dah lame x post kt blog ni, mood xde, idea pn kurang..tp utk memastikan blog ni x bersawang, aku pn post la post baru ni..pagi2 dh post..x tdo..haha

Pada 19 Disember 2010 bersamaan hari Ahad aritu, aku dn beberapa org kwn, 8 org kot camtu (termasok aku)telah ke Bukit Broga di Semenyih untuk hiking. Tu yg bestnye tentang kwn2 skolah aku, diorang sgt aktif. Cuti aku pada cuti semester ni pn agak berisi, setiap minggu ade xtvt tetap iaitu futsal (sori mlm td aku tdo mati, missed skali futsal).

Untuk sampai ke puncak Bukit Broga tu mengambil masa kira2 40 minit la, lagi lame kalau hujan. Aritu keadaan trek pn agak licin, so kene extra cautious la nk naik ke atas tu.

Pemandangan sangat menarik, lebih menarik lagi kalau gerak awal2 pagi. Kitorang bertolak pkl 6 dari Kuala Lumpur. Kira2 pkl 7 lebih kami dh bergerak untuk hiking.
Ramai orang pada aritu sbb hari mggu la kot. Photographer bersepah, yang paling menarik kanak2 pn ramai hiking. Bagus :)

Puncak bukit tu ade la tinggi dlm 400 meter. Sampai2 atas aku dh letih gle, dgn peloh lg. Tapi aku rase nk pegi lagi la, this week ni maybe gi Bukit Tabur lak. Kwn aku ckp kt situ lg mencabar. Insyallah kalau xde halangan jadi la aku pegi.

Mmm sampai sini je la kot, tunggu post aku yg
seterusnya. Ciao :)


4 comments:

  1. bestnye hiking..
    ta pna wt..
    he2

    ReplyDelete
  2. wahhhhh! nak g broga gak!!!! bawa! bawa!

    ReplyDelete
  3. mimiey: penah gle...bpeloh2..tp puas la ble dh smpi atas tu..pemandangan cantik :)

    ReplyDelete
  4. ecah: jom ar...best kot, pas hiking leh gi sungai tekala lak..hehe
    pasan kn gambar atas ni leh zoom? :)

    ReplyDelete

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...